Isnin, 16 Julai 2012

Jamu vs Supplement....

Saya adalah salah seorang yang baru pertama kali menimang cahayamata. Sepanjang waktu berpantang saya tidak mengambil jamu atau supplement. Sebabnya... anak saya kena jaundice sampai usianya dua bulan. Doc dah pesan tak boleh ambil jamu. So sepanjang berpantang saya x ambil semua tu. Tapi sakit-sakit seluruh badan Tuhan saja yang tahu. Lama saya menanggung sampai anak dah masuk 4 bulan saya nak cuba ambil supplement. Sebab masa mmg rasa tulang-temulang ni xbape nak kuat ditmbah plak anak menyusu badan. Macam-macam saya ambil, multivitamin dan minum susu byk2 untuk tambah kalsium. Tapi xberapa nak pulih sepenuhnya.

Kisah kawan (1)

Kawan saya berurut ngan tukang urut bersalin profesional. Lumur macam-macam kat badan dan dahi. Saya ada sekali masa dia berurut tu. Macam best je. Sebab saya sekadar lumur minyak je.. hehe.. Minggu depannya saya datang lagi untuk lawat dia. Maknye bgtau lepas je berurut dia pengsan sebab tak tahan panas jamu tu kot. Kata emaknya lah. Lepas tu dia tak boleh nak start makan jamu lagi sebab anak dia kena jaundice. Bila anak dia dah ok dari jaundice, dia start makan jamu. Elok-elok tang tu anak dia nak cirit-birit. Maknye sembelit la x sudah2. Lepas dia habis berpantang kat umah maknya, dia balik semula ke JB sebab xlama lg nak keje. Elok plak dia kenal dengan penjual SHAKLEE. Dia pun nak try la supplement SHAKLEE ni. Alhamdulillah, sangat serasi dengan dia dan anaknnya. Dia pun ada lenguh2 badan cam saya. Cepat jugak kesan supplement SHAKLEE tu selepas dia start ambil SET B + Mealshake. ESP dia x ambil sebab dia suka lagi rasa mealshake. Memang sedap pun... hehehe...

Kisah kawan (2)

Kawan yang ni saya tak pasti la dia berurut macamana. Sebab dia berpantang nun jauh di Kelantan. Saya duk kat Petaling Jaya je.. hehehe... kawan yang ni memang dari hari pertama pantang memang ambil supplement SHAKLEE... Saya tanya la anak macamna? xde side efek ke? Anak dia xkena jaundice. Jadi saya tanya lagi.. Anak pya poo poo macamana? Poo poo pun ok... hmm dalam fikiran saya dah ade positive thinking pasal SHAKLEE ni.. Tanya pasal kawan ni plak... Ko macamana?? Sembelit x?... Dia kata pembuangan dia sangat lancar... Luka kat tempat jahit pun sekejap je dah elok.. Waaahhh... saya pun apa lagi nak try la... walaupun anak dah nak masuk 6 bulan... Serius la, sakit kat tulang-temulang satu badan ni cepat je sembuh... Saya ambil SET B  yang ade complete vitamin + ESP... ESP (soya vanilla) ni untuk memudahkan penyerapan vitamin2 tadi... Susu pun meriah je...  JATUH CHINTA ngan SHAKLEE.... hehehe...

Kalau ade kawan-kawan yang nak cuba boleh hubungi saya:
FB : Suliza Shaklee
Call / SMS / whatsapp : 017-2890692

Sekiranya anda hendak membeli barang di cawangan SHAKLEE... boleh guna ID saya untuk mendapatkan harga ahli ... ID : 886359

Sekian. Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan